Friskis-lid zijn Hoofdstuk 5: De Epische 20 km van Florence

Published on June 2, 2020


Zoals je misschien wel weet, wordt Friskis volledig gerund door vrijwilligers. Maar het echte hart van de organisatie, dat zijn onze leden!

Zonder leden is er namelijk geen Friskis! Het is de toewijding en het enthousiasme van onze leden dat onze vrijwilligers steeds weer motiveert om hen het beste te bieden. We doen dingen samen als een groep, want dat is wat we zijn. Het is een symbiotische relatie. Elke instructeur, host en vrijwilliger begon zijn Friskis-carrière als lid.

Om deze reden hebben we onze leden gevraagd om hun Friskis-ervaringen te delen en waarom ze zoveel van bewegen en zweten houden.

Wij zijn Friskis. Dit zijn onze leden.


Hoofdstuk 5: De Epische 20 km van Florence

Hoe heb je Friskis ontdekt?

Ik heb Friskis leren kennen dankzij de gratis zomersessies die in juli en augustus in het Jubelpark worden georganiseerd. Als ik het me goed herinner, zag ik hiervoor een advertentie op Facebook en dacht “dat ziet er fantastisch uit”.

Wat heeft je uiteindelijk overtuigd om lid te worden van Friskis?

Toen ik vorige zomer startte met de Friskis loopsessies, realiseerde ik me dat ik veel meer gemotiveerd was om samen met anderen te lopen (en met een geweldige instructeur ;)) dan helemaal in mij eentje. Ik vond de loopsessie heel interactief en dynamisch. Het is zo veel meer dan gewoon “lopen”, we trainen eigenlijk veel en laten het hele lichaam werken. Daarenboven hield ik van het idee om buiten te trainen en van de buitenlucht te genieten, ongeacht het weer. Uiteindelijk vond ik deze sessie heel compleet en voor mij de ideale sportsessie.

Hoe was je loopervaring voor je lid werd van Friskis?

Voor ik me bij Friskis aansloot, liep ik af en toe. Ik heb altijd genoten van lopen, op een zonnige dag terwijl ik naar muziek luisterde, maar heb nooit veel aandacht besteed aan mijn houding en mijn prestaties. Ik had voordien nooit een loopsessie bijgewoond, dus had ook nooit niemand me verteld wat de beste houding was en hoe ik mijn prestaties kon verbeteren. Dankzij Friskis heb ik veel bijgeleerd en omdat ik mijn vooruitgang zag, werd ik almaar meer enthousiast om met Friskis mee te lopen.

Wat vond je zo fijn aan de Friskis loopsessies?

Zoals ik eerder al heb vermeld, houd ik vooral van de Friskis loopsessies omdat ze zo veel meer zijn dan gewoon “lopen in groep”. Ten eerste houd ik er zo van omwille van de goede sfeer tussen de lopers en omdat we zo andere mensen leren kennen. Ten tweede omdat we veel trainen en we de kans krijgen om onze grenzen te verleggen, om onze prestaties en onze vooruitgang te verbeteren, terwijl elk van ons dat toch op zijn eigen ritme kan doen. Ten slotte omdat er geen competitie of rivaliteit is tussen de deelnemers. Het is geen wedstrijd en iedereen kan zijn eigen doel nastreven.

Daarenboven houd ik ervan om buiten te trainen en van de buitenlucht te genieten, om het even in welke weersomstandigheden. Ik had nooit gedacht dat ik zou kunnen genieten om in de regen of in de kou te lopen, maar het is echt top.

Hoe hebben de Friskis loopsessies je voorbereid op de 20 km door Brussel?

Toen ik een jaar geleden lid werd van Friskis, was ik de traagste loper van de groep. Ik had de indruk dat het me meer moeite kostte dan de andere lopers, maar niemand liet me achter of beoordeelde me. Beetje bij beetje kreeg ik meer vertrouwen en voelde ik me gesterkt.

Antonio, een van de instructeurs, vertelde ons dat een jaar tevoren een beginner die met Friskis had gelopen, de 20 km door Brussel in nauwelijks 2 uur had afgelegd. Toen dacht ik “waarom zou ik het zelf niet proberen?”. Dus, dankzij alle goede raad en het trainen in verschillende Friskis loopsessies, evolueerde ik van een gelegenheidsloper naar een regelmatige loper. Om me op de 20 km voor te bereiden, liep ik ook ’s ochtends, net voor ik naar het werk ging. Op de dag van de 20 km, voelde ik me extra gemotiveerd omdat ik wist dat ik de andere Friskis lopers zou zien na de race (en ik was ook erg blij met het mooie Friskis T-shirt). 😀

Wat zou je vrienden of kennissen over Friskis vertellen?

Ik houd echt van Friskis, van hun moto, hun sfeer en hun mensen, dus wanneer iemand deel wil uitmaken van een groot en vriendelijk team, raad ik ze Friskis aan. 🙂

Voel je je gemotiveerd door het verhaal van Florence? Dan kun je net zoals zij deelnemen aan een van onze outfoorsessies. Friskis heeft nu de outdoorsessies in beperkte capaciteit hervat en biedt momenteel 8 sessies (zowel hardlopen als nordic walking) per week aan.

Om te garanderen dat de richtlijnen gerespecteerd worden, hebben we de locaties en starttijden gedeeltelijk gewijzigd en is het aantal deelnemers aan elke sessie beperkt (15 voor loopsessies en 20 voor de NW-sessies).

Daarom verzoeken wij u vriendelijk dat alle deelnemers zich hier online voor elke sessie inschrijven door uw naam en e-mailadres op te geven.

Deelnemen aan onze loopsessies is een een geweldige manier om te trainen voor de 20 km van Brussel, die momenteel gepland is voor de herfst van 2020.

 


Wil je je Friskis ervaring delen? Stuur dan een mail naar info@friskis.be met ”Friskis-lid zijn” als onderwerp.

0 Comments

    To leave a comment, click here

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    • Upcoming sessions

      8jul7:00 pm- 8:00 pmMedium7:00 pm - 8:00 pm Etterbeek - Sport center De Maalbeek, Rue du Clocher 22 - 1040 EtterbeekInstructor: Magda
      Comments:
      Max 18 participants - Click on Session Name to see Event Details and Subscribe

      8jul7:00 pm- 8:30 pmNordic Walking7:00 pm - 8:30 pm Woluwé Park (bus stop 36 "Chien Vert"), Rue du Bemel , 1150 Woluwé-Saint-PierreInstructor: NW Team
      Comments:
      Max 20 participants - Click on Session Name to see Event Details and Subscribe

      Show more

    • Not a member yet? Subscribe to our newsletter

    • Newsletter

    • Follow us on Facebook

      facebook twitter
      X

      Send this to friend